Захисти себе від ВІЛ


Тема: ВІЛ/СНІД – біда ХХІ століття.

Мета: надати базову інформацію про шляхи передачі ВІЛ, сприяти вибору безпечних моделей поведінки, дати учасникам тренінгу можливість потренуватись у розпізнаванні різних моделей поведінки; розвивати в учнів навичок відмови від небажаних і небезпечних пропозицій, ; формувати вміння підлітків робити усвідомлений вибір на користь здорового способу життя; виховувати в учнів негативне ставлення до шкідливих звичок, що здатні спричинити цю страшну хворобу та співчутливе ставлення до людей, хворих нею.

Обладнання: картки-завдання, ватмани, «Дерево підсумків», мультимедійна дошка, повітряні кульки, фломастери,

Форма проведення: групова робота

Хід проведення

1.                     Вправа «Привітання»

На повітряній кульці одним словом напишіть побажання і подаруйте своєму сусідові. Озвучте.

2.                     Вправа «Очікування»

Знаючи тему, напишіть чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі. Прикріпіть на це імпровізоване дерево.

3.                     Правила роботи

1)                    Піднята рука

2)                    Поважай думку іншого

3)                    Говори – не бійся

4)                    Не можеш висловитися – напиши, намалюй!

5)                    (говорити по черзі)

6)                    (бути активним)

7)                    (кожна думка має право на існування)

Разом пояснити кожен пункт. Дописати те, чого не вистачає.

4.                     Поділ на групи

На столі лежать перевернуті картки із зображеннями двох видів, перемішати.

(Учні без черги беруть картки. Перевернувши їх вони групуються біля ватману відповідно зображення в його куточку. Тут вони будуть виконувати завдання). Придумайте назву своїй групі.

5.                     Вправа «Мозковий штурм»

1)                    Як інфікована кров може потрапити в організм людини?

2)                    Які косметичні маніпуляції є небезпечними?

3)                    Запишіть назви 4 фізіологічних рідин організму, які можуть містити небезпечну концентрацію ВІЛ (кров, сперма, виділення з піхви та материнське молоко)

4)                    Запишіть 3 шляхи інфікування ВІЛ

5)                    Запишіть 5 шляхів, якими ВІЛ не передається (рукостискання чи інші фізичні контакти; поцілунки; їжу; предмети, яких торкався хворий, його речі; при купанні в басейні; спілкуванні з домашніми тваринами; укуси комах; при догляді за хворими)

6)                    Запишіть 4 способи, з допомогою яких люди можуть захиститися від ВІЛ (використовувати одноразові медичні інструменти, косметичні інструменти, не мати статевого контакту з ВІЛ – позитивною людиною, )

7)                   Чому більш за всіх страждають ті хто вживає наркотики?

8)                   Як діє ВІЛ в організмі людини?

Чи змінився ваш настрій?

6.                     Вправа «Абревіатура»

На картках букви. Картки на двохсторонньому скотчі. Розшифруйте!

ВІЛ /   СНІД

7.                     Вправа «Зосередься! Подумай! Вибери правильну відповідь!»

На малюнку зображено життєві ситуації. Вибрати ті, які безпечні щодо інфікування пояснити свій вибір.

8.                     Вправа «Настрій»

Станьте в коло. Візьміться за руки. Разом підніміть руки і виголосіть «Ми знаємо все про ВІЛ, СНІД»

Що ви відчули? Як змінився ваш настрій?

9.                     Вправа «Ключові поняття»

Визначити і записати маркером на своєму ватмані, які поняття були сьогодні ключовими?

Чому писали такими кольорами?

(Червоний – вогонь, енергія, агресія, гнів

Зелений – життя, природа, м’якість, доброта

Синій – глибина, мир, мудрість

Чорний – ніч, спокій, таємниця, сум)

10.                Вправа «Метелик»

Чи справдились ваші очікування?

Учні по черзі підходять до «Дерева очікування». Читають, що вони написали і чи відбулося очікуване.

11.                Вправа «Висновки»

Внизу на ватмані записати, що зробили під час тренінгу.

Наприклад:

-  Проаналізували, які ситуації безпечні під час інфікування;

-  З’ясували в яких ситуаціях ВІЛ передається

-  Дізнались про способи індивідуального захисту.

На початку тренінгу ви дарували сусідові кульку з побажанням. Зараз знову станьте в коло з кульками в руках. Під звуки музики здійсніть певні рухи, які доведуть, що ви сьогодні отримали задоволення від спілкування  і раді були отримати кульку побажання від сусіда. А якщо вам не сподобалось також зобразіть це.

Подякуємо оплесками всім за роботу, а ватмани пропоную закріпити в класі і деякий час споглядати результати своєї діяльності.

 

Захід із ШПС.docx (20374)
СНІД епедимічна ситуація.ppt (7276544)